Om Finlandsdisken

Här har vi samlat tips för att göra ditt besök vid Finlandsdisken så smidigt som möjligt.

Läs här om verksamheten vid Finlandsdiskarna, läs de vanligaste frågorna och svaren samt tips inför ditt besök.

  • Finlandsdisken tillhandahåller information och tjänster

    Finlandsdisken betjänar kunder som behöver sköta sina ärenden på plats med myndigheterna. Du kan uträtta dina ärenden elektroniskt när som helst via myndigheternas egna webbtjänster.

    Finlandsdisken ger dig möjlighet att sköta många olika myndighetsärenden på ett och samma ställe. Förutom statliga myndigheter kan även kommuner och välfärdsområden erbjuda sina tjänster vid Finlandsdisken.

    Vid Finlandsdisken kan du vända dig till myndighetens egna sakkunniga, antingen med eller utan tidsbeställning, beroende på myndighet. I vissa fall kan kontakt med myndighetens sakkunniga ordnas via videolänk.

    Du kan också komma till Finlandsdisken för att använda en kunddator för att använda myndighetens e-tjänster.

    Vid vissa Finlandsdiskar kan du även få stöd med att sköta dina myndighetsärenden på nätet.

  • Frågor och svar

    Vi har sammanställt svaren på de vanligaste frågorna om Finlandsdisken.

  • Hur uträttar man äranden vid Finlandsdisken

    Anvisningar om hur du uträttar ärenden och hur du använder tjänsterna finns i avsnittet ”Hur sköter man ärenden vid Finlandsdisken?"